Ahad, 4 Julai 2010

Rancangan Orientasi Sekolah (ROS)

Hai semua..hehe..
Bermula 20 hb Jun hingga 1 hb Julai aku dan empat lagi member 1 universiti telah menjalankan ROS di sekolah yang telah menjadi tempat kami semua mendapat ilmu sejak form 1 iaitu SMK Changlun, Kedah.

Best la selama 10 hari di sana..dilayan dengan mesra, dapat bantu guru, ringankan beban pihak sekolah dan berjinak2 dgn dunia perguruan. Aku dapat banyak info dari guru2 yg telah lama mengajar tentang dunia pendidikan. Pelbagai nasihat dan panduan diberikan kepada aku dan rakan2 yang lain.


kat bilik meeting..peace..


Pose kat laman sekolah..ehhe


Kenangan sebagai cikgu dalam masa 10 hari tersebut even blum lagi jadi cikgu yg terlatih adalah sangat manis..

Bila pelajar said "terima kasih cikgu"..rasa senang hati..
Selain layanan yang baik dari guru2,students kat SMKC pon tak ada maslah sangat..setakat nakal sikit2 tu biasalah..remaja mmg begitu..


Hari tarakhir di SMK Changlun,.,

Sekalung terima kasih pada warga SMKC yang membantu secara langsung atau tidak langsung ..kepada pihak pengurusan sekolah, pekerja pejabat, guru2, kaunselor dan tak lupa anak2 muridku yg telah beri kerjasama pada cikgu selama 10 hari di sana.

Insyaallah ada masa kita semua jumpa lagi..

Keep in touch...

1 ulasan:

aisyahlyne berkata...

Bagusle dapat ilmu walau tak banyak tapi harap dapat membantu sebagai bekalan pada hari mendatang. Jangan patah semangat walau tidak mendapat ucapan tq dari pelajar. mereka sebenarnya sayang kat kita cuma cara meluahkannya berbeza antara satu sama lain. Teruskan usaha. Cikgu Aisyah